This is Photoshop's version of Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci. Proin gravida nibh vel veliau ctor aliquenean.

FOLLOW ME ON INSTAGRAM

+01145928421
mymail@gmail.com

Blog

Najlepsza dieta dla sportowców

Czy sport to zdrowie? Tak, jeśli będziesz pamiętać o regeneracji i odpowiedniej diecie. O dietach znanych sportowców krążą legendy.  Podobno  skoczkowie narciarscy przed zawodami jedzą bułki z bananami. Coraz więcej osób uprawiających sporty korzysta z diet pudełkowych. Co ciekawe, wielu sportowców przechodzi na diety wegetariańskie i wegańskie, co wpływa korzystnie na wyniki w niektórych dyscyplinach.

Poznaj sekrety diety dla osób aktywnych fizycznie

Białka w diecie dla osób aktywnych fizycznie

Białka są podstawowym budulcem mięśni. To od ilości białka w diecie zależy regeneracja po treningu. Białka składają się z aminokwasów białkowych. Znajdziemy je zarówno w produktach pochodzenia zwierzęcego, jak i w pokarmach roślinnych. Produkty bogate w białko:

  • mleko i nabiał,
  • jajka,
  • soja i jej przetwory tofu, mleko sojowe, 
  • rośliny strączkowe (fasola, cieciorka, soczewica, groch, bób)
  • orzechy, 
  • płatki owsiane,
  • nasiona.

Dodatkowo możesz zaopatrzyć się  w specjalne odżywki białkowe dla sportowców. 

Węglowodany w diecie dla sportowców

Węglowodany to związki zbudowane z węgla, wodoru i tlenu. To węglowodanom zawdzięczamy energię! Do węglowodanów najczęściej występujących w diecie należą: 

  • cukry proste, czyli glukoza i fruktoza;
  • dwucukry, czyli sacharoza i laktoza;
  • cukry złożone, czy skrobia i glikogen;

Najlepsze źródła węglowodanów to kasze, ryż, makaron i owoce. 

Nie wszystkie węglowodany nam służą. Należy ograniczać cukry proste, szczególnie słodycze. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zjedz batonik dla sportowców lub owoc.

Dieta dla sportowców a magnez

Brak magnezu objawia się bolesnymi skurczami, problemami z koncentracją czy drganiem powiek. Osoby aktywne mają większe zapotrzebowanie na magnez. Warto pamiętać, że kawa i niektóre leki mogą wypłukiwać magnez z organizmu. Kasza gryczana, kakao, szpinak, banany, orzechy to najlepsze źródła magnezu w diecie.

Uwaga na niedobory!

Długotrwały, intensywny trening może prowadzić do skurczów mięśni, a nawet niedoborów.  Jeśli uprawiasz sport, pij napoje izotoniczne. Izotoniki nawadniają organizm, uzupełniają poziom potrzebnych elektrolitów, mikroelementów, witamin, sodu, soli mineralnych.  

Regeneracja

Do odnoszenia satysfakcjonujących wyników w sporcie, oprócz zdrowej diety, konieczna jest regeneracja pomiędzy treningami. Przetrenowanie  prowadzi do osłabienia organizmu, spadku kondycji i obniżenia odporności. W przerwie od treningów dobrze wybrać się na masaż, do sauny albo na basen. 

Wizyta w gabinecie dietetycznym

Jeśli masz wątpliwości co do swojej diety umów się na konsultację z dietetykiem sportowym. Dietetycy sportowi pomagają ułożyć plan żywienia zarówno profesjonalistom, jak i amatorom, którzy chcą zbudować masę mięśniową i kondycję. Najlepiej udaj się do osoby po studiach z dietetyki, która specjalizuje się w żywieniu osób aktywnych. W sieci reklamuje się wielu trenerów żywieniowych dla sportowców, ale niestety nie wszyscy posiadają odpowiednie kwalifikacje. Jeśli chodzi o zdrowie i efekty w sporcie nie ma miejsca na kompromisy.  

Sorry, the comment form is closed at this time.