This is Photoshop's version of Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci. Proin gravida nibh vel veliau ctor aliquenean.

FOLLOW ME ON INSTAGRAM

+01145928421
mymail@gmail.com

Blog

Pierwsze kroki w bieganiu

Biegać może każdy – to powiedzenie zawiera w sobie wiele prawdy, bowiem do biegania nie potrzeba ani specjalistycznej wiedzy ani drogiego sprzętu. Należy jednak pamiętać, że są pewne choroby, w których bieganie nie jest zalecane. Podobnie osoby z dużą nadwagą zanim zaczną biegać powinny rozpocząć swoje treningi od spacerów, następnie poszerzyć je o szybki masz, a dopiero w trzeciej kolejności zacząć biegać. Przy dużej tuszy kolana są mocno obciążone, co może wpływać na nie bardzo negatywnie.

Rozpoczynając bieganie należy także mieć świadomość, że choć jest ono naturalną czynnością człowieka, to jednak w biegani także liczy się technika: odpowiednie oddychanie i postawa ciała. Wskazówki na ten temat można znaleźć w sieci oraz u profesjonalnych trenerów, takich jak – Wojciech Staszewski. Dlaczego odpowiednia postawa ciała i oddychanie są tak ważne? Po pierwsze: dzięki prawidłowemu oddychaniu biegając nie męczymy się tak bardzo, dzięki czemu możemy biegać dłużej. Po drugie właściwa postawa ciała sprawia, że trening staje się efektywniejszy, ponadto pozwala utrzymać prawidłową postawę ciała nawet poza treningiem.

Kolejną kwestią jest odpowiedni harmonogram treningów. Zaczynając bieganie nie należy wyznaczać sobie długich i forsujących tras. Rozpoczynając bieganie najlepiej jest z treningu na trening wydłużać trasę, jaką chcemy przebiegnąć. Warto jednocześnie zaznaczyć, że jeśli planujemy forsowne treningi to nie powinny się one odbywać codziennie, bowiem organizm potrzebuje czasu na regenerację, dlatego w takim przypadku lepiej jest biegać kilka razy w tygodniu.

Biegając w zasadzie nie ma większego znaczenia jaki strój na siebie włożymy, byleby był on wygodny i nie krępował na ruchów. Najważniejsze w bieganiu są buty, powinny one być nie tylko wygodne, ale także posiadać odpowiednią podeszwę, zwłaszcza w sytuacji, gdy biegamy po twardym podłożu takim jak asfalt czy beton.

Ostatnim istotnym elementem w bieganiu jest właściwa motywacja, niekiedy bardzo trudno jest nam się zmusić, aby wyjść na trening. Dlatego też jeśli własne postanowienia oraz świadomość pozytywnych stron jakie wynikają z biegania nie stanowią dla nas wystarczającego motoru napędowego, wówczas może dobrym pomysłem będzie wspólne bieganie z kimś bliskim. Wzajemne motywowanie się do treningu znacznie zwiększy szanse na regularne bieganie. Bieganie z drugą osobą to metodach, którą stosuje zwłaszcza na początku swojej przygody z bieganiem, wiele osób biegających, a efekty tego są ich zdaniem zadowalające.

Sorry, the comment form is closed at this time.