This is Photoshop's version of Lorem Ipsn gravida nibh vel velit auctor aliquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci. Proin gravida nibh vel veliau ctor aliquenean.

FOLLOW ME ON INSTAGRAM

+01145928421
mymail@gmail.com

Blog

STOP, odpocznij! Wypoczynek dla sportowców

Przetrenowanie to pułapka czyhająca na wielu sportowców – profesjonalistów i amatorów. Najczęstsze przyczyny? Zbyt duże ambicje i ignorowanie potrzeb własnego organizmu. Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, potrzebujesz regularnego odpoczynku i regeneracji. 

Sekrety efektywnego treningu

Jak trenować efektywnie? Po pierwsze, trenuj regularnie. Trzymaj się planu treningów. Po drugie, mierz siły na zamiary. Stawianie przed sobą nierealistycznych celów skutkuje frustracją i przetrenowaniem.  Pracuj metodą małych kroków. To wytrwałość jest kluczem do sukcesu. Po trzecie, postaw na jakość, nie na ilość. Jedno prawidłowo wykonane ćwiczenie jest warte dziesięciu wykonanych byle jak. Po czwarte pamiętaj o holistycznym podejściu do treningu – zadbaj o każdy mięsień. Po piąte R jak rozciąganie – nie zapomnij o zakończeniu treningu ćwiczeniami rozciągającymi.
I –  the last but not the least –  nie ma skutecznego treningu bez regeneracji.  

Czym jest przetrenowanie?

O przetrenowaniu możemy mówić wtedy, kiedy źle zbilansowany trening nie pozwala mięśniom się zregenerować. Czujemy się wtedy osłabieni, bolą nas mięśnie, a kondycja spada. Najczęściej przetrenowaniu towarzyszy uporczywy ból mięśni. Sportowcy skarżą się też na rozdrażnienie i problemy z koncentracją. Organizm wysyła sygnały, że potrzebuje odpoczynku. Kontynuowanie treningów w takiej sytuacji tylko pogorszy sprawę. 

Niebezpieczne skutki przetrenowania

Twoje ciało nie jest maszyną. Szanuj możliwości swojego organizmu, abyś mógł jak najdłużej cieszyć się zdrowiem i sprawnością.

Czym grozi przetrenowanie?

  • bólem mięśni i stawów,
  • większym ryzykiem urazów i kontuzji,
  • przewlekłym zmęczeniem,
  • obniżeniem odporności organizmu,
  • anemią,
  • niedoborami miko- i makroelementów,
  • problemami ze snem,
  • a nawet przewlekłymi chorobami.

 

Nie dopuść do tego i dbaj o swój organizm. 

 

Regeneracja w weekend

Co najmniej dwa dni wolnego na regenerację – to złota zasada największych sportowców. W tym czasie należy się powstrzymać od intensywnych treningów. Sposobów na regenerację jest wiele. 

Masaż

To pierwsza pomoc dla każdego sportowca. Masaż pomoże Ci rozluźnić mięśnie, pozbyć się napięć i zakwasów.  Poprawia krążenie i usuwa uczucie zmęczenia. 

Basen

Ciało w wodzie staje się lżejsze. Woda łagodzi uczucie zmęczenia. Pływanie rekreacyjne pobudza krążenie, przeciwdziała wadom postawy i rozluźnia.

Sauna

Wysoka temperatura sprzyja rozluźnieniu i regeneracji mięśni. Co więcej, sauna poprawia odporność organizmu. 

Floating

Postaw na terapię floatingową i podaruj sobie godzinę bez… grawitacji. W trakcie seansu w roztworze soli ciało regeneruje się kilkukrotnie szybciej, a kontuzje mniej doskwierają.  

 

Talaria –  miejsce przyjazne sportowcom

Szukasz miejsca na regenerację? Wybierz się na kilkudniowy wyjazd do SPA. Wrócisz pełen sił i motywacji do dalszych treningów.  Polecamy Talaria resort&spa niedaleko Warszawy. Położony w pięknej okolicy, idealnej na poranny spacer, ze starym parkiem i stawami rybnymi. Pracują tu doświadczeni terapeuci i masażyści. Do dyspozycji masz klimatyczny basen i różne rodzaje saun. Możesz skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych, masaży i sesji floatingowych. 

Sorry, the comment form is closed at this time.